vineri, 10 aprilie 2009

KMnO4

Stiu care ar putea fi intrebarea care mi-ar aduce premiul cel mare si ar face din mine partea a doua din slamdog millionaire. Mai precis, stiu raspunsul: KMnO4. Rabdare, rabdare, urmeaza un flashback ce va raspunde reactiei voastre firesti...huhm? Era o zi de primavara sau de orice altceva. Banca-a treia de la geam, repetitia finala.
-Repeta Biscy, repeta dupa mine: per-man-ga-nat de potasiu.
-Per-ga-na, per-na-ga, per-magna, ptiu baga-mi-as...
-Deschide caietul si scrie.
Un gest scurt, ultima pagina a caietului studentesc, ocupata cu angelina jolie stilizata, trecem la penultima.
-Scrie:permanganat de potasiu. Si repeta.
-Per-na-gamat.Cacat.
Gata, ce e mult strica sau...oricum, se pare ca nu ajuta. Profa intra, tacere mare, biscy are doar o nota, asta se stie ca e de rau. Bisceanu la tabla. Si profa zambeste mefistofelnic sau poate doar de drag. Toti profii zambesc de drag la rostirea numelui Bisceanu.
Biscy ii da inainte cu ecuatii, Co2, KMnO4, i-a iesit, pare a iesi cu bine. Doar ca nu degeaba fu zambetul mefistofelnic.
Spune Andrei, ce substanta e cea pe care ai scris-o. Ma inrosesc, rad infundat, Biscy ar rade si el, eu rad si pentru el, din ce in ce mai zgomotos, profa ma observa, ma tolereaza inca....doar ca Biscy incepe:per-ga-na, per...per...permaga si o iau la fuga. Nu imi mai pasa. Am iesit razand din clasa, in urma mea....permanganatul. Acesta a fost inceputul. Despre varianta in franceza a permanganatului, intr-o scurta istorisire viitoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu